16 March, 2010

Jalan jalan di Ipoh dan Tambun Perak


Memang kaya negeri Perak ni jalan pun buat daripada bijih timah. hehe

Pasar Tambun AbgAji sempat beli ikan pekasam. Memang sedap ni

Durian Belanda

Nangka pun AbgAji beli

Yang ni lagi power haha kala tak kenei buah ni dah sah bukan dari kampung. Kala orang pahang pangge Kerdas tapi orang sebelah utara pangge Genuaq/Geduaq.

Singgah beli madu lebah hehe nasib baik tak madu tiga, haha!

Singgah minum air kelapa jab.

On de way balik Pahang. Esok dah keja.

5 comments:

Mazru Majid said...

salam bang aji,

Amboiihhh berjlan sakan la demeh yek...

lame betui dah tak menjamoh buah derian belande te..arite banyok sgt org kg koi ni tanam sekarang dah takde pulok..ah yer..terliur pulok..hahhaa

piewahid said...

tengok gambar buah kerdas, ikan pkasam dgn buah durian belanda tu trase nak mleleh pulak air liur...

BlogAbangAji said...

Mazru, Piewahid - menda2 tu seme ada jual di pasar tani, tapi kala di Kuantan susoh nok adenye. kala beloh Jerantut, Raub, temerloh, Bentong mungkin senang dapat.

zulkbo said...

salam bang aji..
amboi bejalan merata aok yek
buah kerdas sedap tu..tapi pagi haru..
kencing amat lah ###@$%&..he he..

~aSHa~ said...

jalan jalan cari makan...